sábado, 12 de enero de 2013

CAS BASE KITE 2: EL MEU APRENENTATGE

-->
ÍNDEX
CONTINGUT
OBSERVACIONS
CONTEXT GENERAL
Experiència en ensenyament
5
---
Experiència /Nivell d'expertesa en l'us de les TIC Utilització a nivell professional i d'usuari.
---
Tipus d'escola Universitat UOC.
---
Localització del centre Universitat en línia.
---
Connexió Internet alta velocitat.
---
Localització dels recursos tecnològics Ordinador personal.
---
Situació sòcio-econòmica dels alumnes Nivell mitjà.
---
CONTEXT DE LA HISTÒRIA O CAS
Nivell dels alumnes Cursant estudis Psicopedagogia. Llicenciada en Pedagogia.
Àrea /unitat Assignatura Noves Tecnologies de la comunicació i la informació en educació. Projecte TIC.
FITES EN LA HISTÒRIA
Activitats planificades a la sessió o unitat PAC1:Debat C/T/S + intervenció final de síntesi + avaluació CaCP2P debat.
PAC2: Informe de síntesi debat i sistema conceptual + avaluació de canvi conceptual.
PAC3: Projecte final + wiki col·laboratiu.
AVALUACIÓ FINAL: Presentació projecte en forma de cas o història + avaluació CaC de blogs o històries.














---
Nivell d'aprenentatge esperat Es pretèn que les estudiant a partir d'uns fonaments teòrics, s'apropi a les TIC, les relacion entre C/T/S i com aquestes influeixen a l'educació, facilitant i enriquint el disseny ,anàlisi, aplicació i avaluació de situacins educatives mediades per les tecnologies, guiant a l'estudiant cap a un canvi conceptual que provoqui un aprenentatge significatiu.







---
Tipus d'activitat A partir de les bases teòriques, es demana a l'estudiant que desenvolupi una sèrie de treballs pràctics, basats en aquestes bases.


---
ACTIVITATS DE LA HISTÒRIA O CAS
Tecnologies utilitzades Ordinador personal amb connexió a Internet. http://kite.missouri.edu
Raó per la qual la fa servir Utilitza la tecnologia com a eina potenciadora i mediadora d'aprenentatge significatiu.

---
Naturalesa de les activitats(tasques cognitives a relitzar) Compromís conceptual i cognitiu; implicació a les tasques; col·laboració; reflexió; construcció de nous models mentals; autoavaluació.


---
Dificultats trobades Desconeixement d'alguns recursos tecnològics com el blogger. A nivell de Word, desconeixement d'algunes eines del programa Office.


---
Ajuda /col·laboració emprada Ajuda tant de la consultora de l'assignatura com dels companys participants al fòrum, per solventar i clarificar dubtes.


---
Rol del professor Guia, orientador, col·laborador i dinamitzador del procés d'E-A, que dona orientacions explícites i estructurades per desnvolupar i afavorir aquest procés.




---
Rol de l'estudiant Actiu, implicat, compromès amb el canvi conceptual. Gaudeix de l'experiència en tant que li va trobant la significativitat a tot el procés. Construeix un aprenentatge força significatiu.


---
RESULTATS
Observacions La bona estructuració dels continguts i pacs de l'assignatura, han permés que l'alumne faci un aprenentatge significatiu durant el procés d'E-A.


---
Avaluació de l'aprenentatge Autavaluació:s'avalua l'aprenentatge després de les dues últimes pac's. L'alumne valora el seu canvi conceptual en relació a les seves pràctiques anteriors.


---
Lliçó apresa pel professor
---
---
-->
-->
HISTÒRIA COMPLERTA

Entrevistador: Abans de res, m'agradaria donar-te les gràcies per concedir-me aquesta entrevista. M'agradaria que compartissis amb mí i amb els lectors, la teva experiència personal amb l'assignatura Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació.
Alumna: Per a mi també és un plaer poder fer aquesta entrevista i compartir tot el que he après.
Entrevistador: digam, Mònica, que heu treballat exactament en aquesta assignatura?
Alumna: A partir de les diferents pac's(proves d'avaluació continuada), es busca orientar als estudiants a l'aprenentatge significatiu des de la teoria i la pràctica i a partir del disseny, implementació i avaluació d'activitats d'aprenentatge mediat. Es busca formar als estudiants com a futurs professionals de la psicopedagogia, en la comprensió de la relació que es dona entre ciència, tecnologia, societat i educació, des d'una vessant pràctica mediada per les TIC.
Entrevistador: qué interessant! I com eren aquestes pac's?
Alumna: en primer lloc, els estudiants vam haver de realitzar una avaluació inicial, on sense haver consultat el temari i a partir d'unes preguntes de resposta breu i un mapa conceptual que havíem de crear, on teníem que conectar les relacions entre ciencia-tecnologia-societat-educació, es buscava arribar als coneixements previs de cada alumne. A partir d'aquí i ja havent treballat progressivament el material de l'assignatura, vam desenvolupar les tres pac's organitzades de la següent manera:
Pac1: vam participar en un debat, el qual estava molt bé estructurat. Constava de diferents fils, on els estudiants havíem de participar almenys en dos d'ells, defensant una postura tecnodeterminista o sociodeterminista que prèviament la consultora ens havia assignat. Va resultar molt interessant, ja que entre tots arrivabem a construir un veritable aprenentatge signifiactiu: contínuament es posava en tela de judici les argumentacions de tots, de manera que aquestes pertorbacions et feien reflexionar constantment per aportar arguments convincents per al bàndol contrari. En finalitzar el debat i partir d'una rúbrica que la consultora ens va proporcionar, vam haver d'avaluar a un company de classe. Després d'això, i per a la pac2, vam haver de treballar en un document de síntesi del debat que vam haver de penjar al blog que al començament de curs i just desprès de l'autoavaluació, se'ns va demanar crear a partir d'una direcció web que ens va facilitar la consultora. Aquest faria la funció de portafoli de l'assignatura i a poc a poc, aniríem compartint totes les pac's i diferents treballs, reflexions, idees...amb la idea de fer-ho servir com a eina d'avaluació pròpia i d'algun company.
Entrevistador: Està molt bé. Continua.
Alumne:he deixat de comentar-te que al debat les argumentacions que fèiem a favor o en contra del fil on ens trobéssim, estaven fonamentades en el model d'argumentació de Toulmin, de manera que totes les argumentacions tenien la mateixa estructura. És molt interessant, si no saps com fer-ho, aprendre a defensar o refutar una idea amb una bona argumentació,ben fonamentada. Això aporta més credibilitat i rigorositat.
Entrevistador: molt bé Mònica, tornem a les pac's?
Alumne: Anàvem per la pac2: en aquesta, teníem que fer un document de síntesi del coneixement i canvi conceptual que havíem tingut fins al moment i a partir de l'autoavaluació i debat. També havíem de crear un nou mapa conceptual que teníem que contrastar amb el mapa que vam fer inicialment. En últim terme havíem d'argumentar sobre el propi canvi conceptual i justificar-ho amb arguments basats en el temari de l'assignatura. Aquesta pac també la vam tenir que penjar al blog.
Ens queda la pac3. En aquesta elaborem un projecte, basat en una activitat d'aprenentatge simple basada en un problema concret. Vam haver de dissenyar, desenvolupar, implementar i avaluar-ho. En últim terme, vam haver de modelar el projecte en forma d'història i compartir-ho al blog.

Entrevistador: Està molt bé. Puc fer-te unes preguntes de manera que pugui col·locar alguns paràmetres sobre tot això? el teu nivell de domini de les tecnologies. Diries que era molt alt...?
Alumne: Jo crec que tenia un nivell força bàsic.
Entrevistador: I com és ara?
Alumne:Nivell intermedi, probablement. Quan vaig començar l'assignatura i vaig adonar-me dels continguts i de que era força pràctica, em va fer una mica de por, ja que mai havia sentit massa interès per les TIC més enllà del que penso que té molta gent: internet(google, youtube i correu electrònic), word...i poc més. Entrevistador: i què consideres que has après a aquesta assignatura?
Alumne: Personalment, crec que l'assignatura m'ha aportat les bases teòriques necessàries i els coneixements pràctics adients, per valorar les noves tecnologies com el que són: eines amb potencialitats educatives que afavoreixen els processos d'E-A, potenciant el disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de situacions mediades que promouen l'aprenentatge significatiu, sempre sense oblidar el context en el que estan inserides, el qual determinarà l'us i evolució d'aquestes, al igual que elles determinaran, també, l'evolució i procés de transformació social.
Penso que, veritablement, he realitzat un coneixement significatiu, on els meus coneixements previs es van relacionar amb els contingut de l'assignatura, buscant la màxima comprensivitat i funcionalitat, on la informació que anava rebent s'anava transformant poc a poc en coneixement. Aquest fet ha provocat que cada vegada em sentís més implicada amb l'assignatura.
Entrevistador: Moltes gràcies per la teva col·laboració Mònica!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario