CONCLUSIONS
En
relació a l'aprenentatge al llarg del semestre, observo que gràcies
al treball d'aquesta assignatura i les diferents pac's que hem anat
desenvolupant, he ampliat els meus coneixements i capacitats
tècniques informàtiques. He conegut terminologia que abans
desconeixia, com són els wikispaces, blogger...i he profunditzat i
conegut millor altres recursos com són els mapes conceptuals, Excel,
hipervincles, índex automàtic...M'adono, que un cop et vas apropant
a la diferent terminologia de les noves tecnologies i els seus usos,
no resulten tant difícils com pensava de bon començament i crec,
que poden ser d'una gran ajuda per la nostra tasca professional com a
futures psicopedagogues i per la nostra vida diària.
M'adono
que tot el que hem anat estudiant, tots els continguts teòrics, el
canvi conceptual, l'adquisició de nous models mentals, l'avaluació
de l'aprenentatge des de l'argumentació, el model d'argumentació de
Toulmin...Tot això, que hem treballat de forma teòrica als
continguts de l'assignatura, ho hem treballat de forma pràctica
també en aquesta assignatura, i que són aspectes que podem portar a
la pràctica en els diferents contextos de la nostra vida. Això fa
que li atribuïm a tot el que hem après la funcionalitat i
significativitat necessària per interioritzar el canvi conceptual .
La
pac1-debat, potser va ser la més teòrica de totes, però em quedo,
sobretot, amb l'aprenentatge sobre la importància d'una bona
argumentació, com a forma d'exposar i argumentar les pròpies idees,
d'arribar a un aprenentatge qualitatiu, compartint i defensant les
teves postures. El debat el vaig gaudir moltíssim i em va ajudar a
ampliar els meus punts de vista respecte a la tecnologia, els seus
usos, les relacions entre C/T/S, des d'una concepció menys
reduccionista i més basada en el “teixit sense costures”. La pac
2, va ser molt més aplicada i, penso que és a partir del treball
que vaig desenvolupar per portar-la a terme, que realment vaig
interioritzar veritablement els coneixements respecte a les TIC que
ara gaudeixo i que van fer que el meu procés d'E-A, esdevingués
significatiu. Els mapes conceptuals que vaig anar treballant, van
anar creant canvis de models mentals fins a arribar al canvi
conceptual, ja que crec que els mapes ajuden a estructurar,
organitzar, relacionar, sintetitzar i comprendre tota la informació,
que posteriorment es transforma en coneixement. Aquests canvis estan
plasmats, principalment, entre el primer mapa que vaig realitzar i
els altres dos, tot i que entre el segon mapa i el tercer penso que
també he tingut un canvi en postiu: a nivell de relacions entre
diferents conceptes i la forma de plasmar-ho al mapa, penso que he
millorat, ja que el segon mapa era massa jeràrquic. La pac 3, ha
estat per mi la més elaborada, ja que el fet de dissenyar un
projecte i implementar-ho, va requerir molta feina. Com a aspecte
positiu per a l'aprenentatge, destaco l'autonomia que se'ns ha donat
als estudiants per desenvolupar-ho i portar-ho a terme en un context
real, fet que em va portar a qüestionar-me contínuament sobre les
limitacions del projecte i les possibilitats per millorar aquestes
dificultats. En últim lloc, el fet de plasmar el projecte i el propi
aprenentatge en forma de cas o història, és una font d'experiència
i aprenentatge educatiu, que pot facilitar recordar les històries i
entendre-las més fàcilment.
Per
tot això concloc, que gràcies a l'estudi d'aquesta assignatura he
actualitzat considerablement els meus coneixements en relació a les
noves tecnologies i el món que les envolta, les relacions que
s'estableixen entre aquestes i la ciència, la societat i
l'educació, els seus usos més tècnics, les seves possibilitats i
limitacions educatives.
No hay comentarios:
Publicar un comentario