SÍNTESI DEBAT CTS
Vaig pensar, que argumentar a favor d’un
bàndol amb el qual no compartia gairebé idees, ni postures (bàndol sociodeterminista), em resultaria molt difícil.
I en realitat, ho ha esta una mica. Sempre he sigut defensora de les noves
tecnologies com a idea de progrés, en tots els sentits i àmbits. Ho continuo
pensant, però potser d’un forma menys reduccionista, amb la idea de que
l’evolució de la societat en general no depèn tant de les TIC. Una visió
diferent que m´ha aportat el debat, és que evolucionem perquè aprenem a partir
de l’experiència, la qual ens fa arribar a un coneixement teòric, després de
reflexionar sobre la pràctica i a l’inrevés. Per tant,hi han moltes formes
d’evolucionar.Extrapolat al context educatiu, m’ha portat a pensar en la idea
“d’aprendre fent” que defensa Roger Schank al vídeo de Redes. Tot i que és un
principi que tots coneixem i que com a professionals del món educatiu, de ben
segur, hem portat a la pràctica en moltes ocassions , molt sovint entenem el
coneixement com l’adquisició massiva d’informació d’una manera molt teòrica.
Per això, és important reflexionar,
adonar-nos que el coneixement teòric és alguna cosa que, probablement,
acabarem oblidant, però si aquest es troba recolzat en una bona pràctica,
aconseguirem interioritzar i fer-lo part del nostre quefer.
En relació a les meves aportacions, crec
que han estat correctes. He hagut de pensar i repensar sobre el que volia dir i
expressar en cada intervenció, intentant aportar visions una mica diferents i
ben argumentades, seguint les indicacions del model de Toulmin que ens van proporcionar
pel desenvolupament i estructura de les intervencions.
Els companys que més m’han agradat en les
seves intervencions han estat Ana Climent (bàndol tecnodeterminista) en “La
gran idea de Binta”, sobretot per la seva última intervenció, ja que aporta
dades i argumentacions diferents i molt interesants per defensar la seva
postura; i Bernardo Vicente (bàndol tecnodeterminista) a “Aprendre fent” per
aportar una visió també diferent i més profunda al debat.
Quan vaig saber que una de les activitats de la PAC1 era realitzar
un debat, ni de lluny vaig imaginar que seria tan enriquidor com el que hem fet.
Ho dic molt sincerament.
IMPRESSIONS
A diferència d’altres debats en els que he hagut d’intervenir,
aquest ha tingut una organització tan ben estructurada a mode d’argumentació,
que no s’assembla en res a altres debats que hagi fet prèviament. He disfrutat
moltíssim, inclús amb el fet d’haver tingut que defensar la postura sociodeterminista,
amb els principis de la qual no estava gens d’acord al començament de tota
aquesta tasca. Aquest fet, ha estat el més interessant de tots, perquè he tingut
que buscar contínues argumentacions que justifiquèssin uns punts de vista que
realment no compartia, però que em va tocar defensar.
Al finalitzar les meves argumentacions en els diferents
fils i a partir de les contraargumentacions dels meus companys, he aconseguit
una visió més enriquidora, completa i global sobre les relacions entre CTS(ciencia,
tecnolgia i societat).
El fet de disposar del model d’argumentació de Toulmin,
també ha sigut de gran ajuda, ja que aporta la possibilitat de donar coherencia
i sentit lògic a les argumentacions que de vegades, si no estan bén
organitzades, són difícils d’expressar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario